Veelgestelde vragen

Het kan zijn dat u een vraag heeft die al bekend bij ons is. Daarom hebben wij een aantal veelgestelde vragen op een rijtje gezet.
externalId=zorgvrij-veelgestelde-vragen-1.1.2.1.1&filter[active]=1
Waarom is een gekleurde body duurder dan een witte body?

Dit heeft te maken met de inkoop van de stoffen. De witte body heeft simpelweg een goedkopere stof. Vandaar dat ZorgVrij een minimale meerprijs rekent voor de gekleurde body’s.

Waarom zijn producten duurder vanaf de maat XXL?

Kleding en producten in grote maten hebben meer stof en materialen nodig om vervaardigd te worden. Vandaar dat ZorgVrij een meerprijs rekent voor grotere maten.

Waar meet ik de taille/heup/borst omvang?

De taille is het smalste gedeelte tussen de borst en heup.
De heupomtrek wordt gemeten op het breedste gedeelte van de heupen.
De borstomvang wordt gemeten bij het breedste gedeelte van de borst, ter hoogte van de tepellijn.

Wat is een zitsnit?

Een ‘zitsnit’ wil zeggen dat er met het maken van het kledingstuk rekening wordt gehouden met het dagelijks gebruik. De pantalons en wikkelrokken worden speciaal gemaakt voor mensen die in een rolstoel zitten. Er wordt bij de productie al rekening gehouden met het feit dat de producten vaak alleen maar gebruikt worden in zittende positie. Dat betekent voor de wikkelrok dat er een ronding in het zitgedeelte gemaakt wordt en bij de pantalons worden de voor- en achterkant van de pantalon aangepast naar een ‘zitsnit’. Als je zit, kom je achter stof te kort en houd je aan de voorkant stof over. Wij zorgen ervoor dat dit probleem ondervangen wordt door de achterkant wat hoger te maken en aan de voorkant stof weg te laten.

Waarom lijken mijn body’s en hansops vaak te groot bij aankoop?

Bij de body’s en hansops is er al rekening gehouden met het feit dat er incontinentiemateriaal gebruikt gaat worden in deze producten. Er is hiervoor extra ruimte gemaakt. Bovendien houden wij er al rekening mee dat de producten gaan krimpen, ongeveer tussen de 5 en 10%, afhankelijk van hoe ze gewassen worden. Daarom ogen de producten in ongewassen staat altijd groter dan dat ze na 2 of 3 keer wassen uiteindelijk zullen zijn.

Ik heb een product besteld en op het kartonnetje staat een ander kleur pak?

Dit heeft niets te maken met het product zelf. Het product en de juiste kleur daarvan is gewoon juist. ZorgVrij hanteert bij de verpakking bepaalde kartonnetjes met een afbeelding erop. Deze foto en de kleur van het product staan los van het product dat u daadwerkelijk heeft besteld.

Wat is het verschil tussen een jersey, tricot en badstof plukpak?

De hansops bestaan in drie verschillende stofuitvoeringen.

Jersey:

  • Artikelnr. 1030 heeft lange mouwen en lange pijpen en een rits op de rug.
  • Artikelnr. 1035 heeft lange mouwen en lange pijpen met voetjes eraan vast en een rits op de rug.
  • Artikelnr. 1050 heeft korte mouwen en korte pijpen en een rits op de rug.
  • De jersey uitvoering is 160 grams en van 100% katoen (vergelijkbaar met T-shirt stof).

Tricot:

  • Artikelnr. 1010 heeft lange mouwen en lange pijpen en een rits op de rug.
  • Artikelnr. 1011 heeft lange mouwen en lange pijpen en een rits op de rug en aan de binnenkant van het been.
  • Artikelnr. 1060 heeft lange mouwen en lange pijpen en een rits op de rug (kinderuitvoering).
  • De tricot uitvoering is 230 grams en van 100% katoen.

Badstof:

  • Artikelnr. 1040 heeft lange mouwen en lange pijpen en een rits op de rug.
  • Artikelnr. 1041 heeft lange mouwen en lange pijpen en een rits op de rug en aan de binnenkant van het been.
  • Artikelnr. 1045 heeft lange mouwen en lange pijpen met voetjes eraan vast en een rits op de rug.
  • Artikelnr. 1070 heeft lange mouwen en lange pijpen en een rits op de rug (kinderuitvoering).
  • De badstof uitvoering is 260 grams en van 80% katoen en 20% polyester.
Kan ik producten ruilen of retouren?

U kunt een product ruilen of retourneren. Echter zijn hier wel voorwaarden aan verbonden. Zie hiervoor de uitleg bij ''Ruilen en retourneren''.

Hoe en wanneer moet ik betalen voor de door mij bestelde producten?

Zodra u de factuur ontvangt, betaalt u uiterlijk 30 dagen na ontvangst van de factuur. Vermeld bij uw betaling: uw factuurnummer. U kunt het bedrag overmaken op het rekeningnummer van ZorgVrij, welke vermeld staat op de factuur. U kan ook gemakkelijk de producten afrekenen via iDEAL.

Wat zijn de verzendkosten?

Als u voor €150,- inclusief BTW of meer bestelt, hoeft u geen verzendkosten te betalen. Als u voor minder besteld zijn de verzendkosten voor uw eigen rekening. Voor Nederland en België bedraagt dit bedrag €5,95.

Wat is de levertijd van de producten?

Voor alle producten die wij op voorraad hebben geldt een levertijd van 1-2 werkdagen. Voor de producten die wij speciaal voor u vervaardigen of niet op voorraad hebben, geldt een levertijd van 2 à 3 weken. Bij de informatie van het product overzicht kunt u lezen wat de verwachte levertijd is voor elk specifiek product.